paneel award winning wines 700x500mm LR


Case study: Sayang Wines

ONTWIKKELING CONCEPT & MERKREGISTRATIE
Wynamics werkt graag vanuit concepten die coherent zijn en liever niet kleine brokjes die los van elkaar staan. Voor Sayang Wines was het duidelijk te starten vanuit een ander concept, een mix van traditionele elementen maar op een moderne ander manier gebracht. Ook werd nagedacht over het internationale karakter van het merk en een nieuwsgierigheid om het te leren kennen.

IDENTITEIT & GRAFISCHE UITWERKING
Vanuit de concept briefing die verder werd uitgediept, kwam de briefing tot visualisering van het merk. Enkele criteria voor identiteit werden vastgelegd. Zowel logo als labels werden in tweede fase uitgewerkt. Daarna kwam de beeldvorming via website en drukwerken. Alle elementen moesten beantwoorden aan de criteria die waren vastgelegd in de conceptuele briefing.

SOURCING & BLENDING
De stijl van het merk dient ook coherent te zijn aan de stijl van de wijnen. De sourcing van mogelijke wijncomponenten werd uitgevoerd en blends werden gemaakt in functie van het concept en de vooropgezette stijl.

PRICING, POSITIONERING & STRATEGIE
Ook het zakelijk aspect werd bekeken. De positionering gaf het kader waarin het gamma kon worden opgebouwd. Het werd een duidelijk structuur met een aantal niveaus waarvan het laagste niveau niet als eerste in de markt werd gezet.

PACKSHOTS & FACT SHEETS
Professionele packshots werden gemaakt en per wijn werd een informatiefiche samengesteld, waarvan de grafische uitwerking diende te beantwoorden aan de criteria die waren vastgelegd in de briefings.

COPYWRITING & CONTENT
Voor zowel front labels, back labels, website artikels, informatiefiches, beschrijvende documenten,... werden teksten geschreven die tegelijk informatief, wervend en aangenaam om lezen zijn. Het is een fijne balans om de nieuwe wijndrinker met geen kennis niet af te schrikken en alsnog de doorwinterde wijnkenner gedegen informatie te geven op zijn niveau.

WEBSITE & DIGITALE COMMUNICATIE
De website werd gebouwd. Keuze uit welk systeem het meest efficient was en de latere mogelijkheden om uit te breiden werden in acht genomen. De rubrieken en structuren werden uitgetekend. Beelden werden gezocht en bewerkt in functie van de stijl en imago die het geheel coherent moest weergeven. De professionele packshots en content werden in het systeem gezet. Het content management systeem laat toe alles zelf aan te passen, toe te voegen, op non actief te zetten, te verwijderen,... Een B2B mailsysteem werd opgezet en sociale media werden toegevoegd, waarbij Facebook de belangrijkste vorm van digitale consumenten communicatie is.

COMMUNICATIEDRAGERS & HUISSTIJL
Er werd onderzocht welke communicatie nodig was, op welk niveau en in welke omgeving, en met welk doel. Logo, slogans en beelden werden geselecteerd voor pull up banner, panelen, A4 advertentie, brochure, huisstijl - briefpapier - naamkaartjes - enveloppen - groetkaarten - ....

PERS, ONDERSTEUNING & BEURZEN
De pers wordt met regelmaat op de hoogte gehouden van de evolutie van het merk. Bij de importeurs wordt ondersteuning gegeven tijdens evenementen en proeverijen. Ook voor (internationale) deelnames aan beurzen is onze inbreng mogelijk.


www.sayangwines.com